Monday, April 1, 2013

Perasan sekali.

Yuhuu.
Assalamualaikum.
And again, it's not a coming back entry.
Just be like-a-bawse style. Will update when feel like to. Haha!
Silly me. Nak cerita pasal kegeraman terhadap kulit muka. Negative entry nih! Cekidaut!
Last week, went back to my lovely kampung for mekti's kenduri.
Gathered n prasan kakak aku punya muka adalah sangat glowy, flawless dan putih mulus. Exaggerate. Yes.
But its true though.
Rupanya rahsia adalah memakai product kecantikan lemak berkrim disukai ramai.. Jeng jeng jeng..TABITA
Have few friends yg consume this product and successfully got what they need. Satisfied and recommended.
Aku punyelah duk belek2 muka kakak aku nih then realised why orang amat berpuas hati dengan product nih.
Compared tu mine, muka kakak aku amatlah licin and with no bintik2 hitam and no lubang2 pori yang terbuka luas.
Which make aku baru perasan yang selama ni product yang aku consume skrang hanyalah buat kulit muka putih but still pasted with all the black dots, esp kat hidung menjadi pojaan hatiku and lubang2 pori amatlah banyak plus ngan bulu2 romantika which make kulit muka adalah tidak menjadi licin bak putih telur. Sigh.
Baru ak tahu arti sebenar yang org ckp flawless. The real flawless i mean.
And kulit muka aku pon tak lembab seperti beliau.
And believe me, masih jadi kerja aku untuk picit2 black dots di hidung after cuci muka every morning. Haih.
To be frank, sebenarnya aku rasa dah ok dengan muka sekarang. Mungkin terlebih perasan but bila tanya orang sekeliling diorang cakap "eh. Dah elok la nih muka kau". Plus laki aku pon cakap yang sama.
Those things buatkan aku rase "ok. Its enough. Just proceed dengan yang sedia ada". And aku tak pernah sentuh muka2 orang yang pernah cuba tabita ni. Cuma tengok luaran jek. Memang berkesan siot! Hati kecilku berkata "takpelah. Kulit aku bukan masalah sangat. Ok dah ni. Takyahlah nak try product lain". Sampailah aku pergi menyentuh pipi akak aku yang bsinar-sinar tersebut and belek muka beliau dari dekat.
Muka iollsss is very the kasar. Admit pernah ada orang ckp yg product aku guna nih memang more kepada whitening.
Bila aku nampak muka dah cerah dari dulu, aku dah puas hati.
"Wahh.. Memang berkesan nih! Dah cerah and fair kulit aku then before". Camtulah.
True is, muka aku just cerah but masih kasar.
Barang murah kot. Dia spesifik sikit lah. Nak lebih kena bayar lebih la dak?
And now im looking for something, for better result.
Sebab kite kan jenis yang malas mekap so bila jarang mekap, jarang lah kita cuci muka.
Bedak pon pakai sekali jek time nak pegi kerja. No moisturiser, no toner, no uv protection bagai.
Jadilah muka ni selalu kering and getting berkerak.
Harap-haraplah dapat try something yg takyah mekap but keep this face better lah kan.
Kadang-kadang sikap yang cepat berpuas hati dengan apa yang ada ni pon need to be reviewed.
Some say "kalo dah pompuan. Mane pernah nak puas hati"
But for me, if u get chances to be better and believed that u will get it, why not give urself a try kan?
Errmm. For my case most probably because of the hormone issues. Cant put blame on it jugak, keep trying whatever we can.
And dont forget pesan kak nita "gunakan air sembahyang.."
Till then. Im still browsing for the best. Good luck to myself!

Pic: muka my sis (in green) with no make up tapi mine dilitupi bedak and foundation berlapis2 baru nak sama. Yet masih berminyak berkilat. But her still nampak original kan. Natural beauty her. Curlasssstttt uollss. Kuih pau yik mun meletops! Yang lagi dua orang tu sila abaikan. Kanak2 bawah umo.


Miniskirt notes:
Tak tahan bila raba2 muka dah macam baca tulisan braille. Huahuahua!! Pfffttt



No comments:

Post a Comment